onsdag 19 december 2012

Julavslutning

Pga av mina låga värden "ska jag vara rädd om mig" och utsätta mig för så få infektioner som möjligt.
Jag går inte in på skolan/fritids längre för att lämna/hämta prinsessan. Är de inte ute och leker ringer jag så skickar de ut henne, fungerar finfint. Skolavslutningen kan jag bara inte missa trots att det brukar vara massor med föräldrar där. Prinsessan går på en liten skola som brukar vara i kyrkan på avslutningarna och tack och lov känner jag både organisten och vaktmästaren:) De släppte in mig på läktaren, jag kom sist och gick sist och var inte i närheten av varken föräldrar, pedagoger eller barn. Sen kan det visst finnas luftburna basillusker men risken är nog betydligt större på blodprovstagningen på sjukhuset eller på vårdcentralen dit jag ska imorgon för att lägga om PICClinen. Tack för hjälpen Per och Bengt! Guld värt att få vara med på en fin avslutning på terminen och en slags början på julen.

Jag har känt mig lite mindre trött idag och jag är så uttråkad på att vila. Så, idag har jag bakat lussebullar och rulltårta. Inte jättemycket jobb men ett gott resultat :) Ikväll har jag och lillskruttan fixat med alla julkort så nu är de färdiga för postlådan imorgon.

En mycket vacker julsång är Julen är här med en text som är skriven av Sölve Rydell. Den säger så mycket. Ni får ett litet smakprov på den när min dotter går lucia, 11 år gammal för 7 år sen (det är hon som sjunger). Vi missade lite i början och slutet och filmen är lite på sniskan men sången hör man i alla fall :)
Texten finns nedan.


Stjärnorna faller i natten nu
himlarna sänker sig ner över jorden
Och när stjärnans bloss tänder sitt ljus hos oss
brinner en låga klar i hela Norden


Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här
i våra mörka länder
Kom, låt oss ta varandras händer
 när julen är här

Och jag vill tända en stjärna till
den som har frusit och gått vill i världen
För den som inte finns hos oss
tänder vi nu ett bloss
brinner en låga klar
Kom hit, här är den


Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här
i våra mörka länder
Kom, låt oss ta varandras händer
när julen är här

Ge oss av den frid som rår
i stjärnornas förunderliga hem
Led oss på den väg vi går
så att vi hittar hem till dem

Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här
i våra mörka länder
Kom, låt oss ta varandras händer
när julen är här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar