fredag 28 december 2012

Nedräkningen fortsätter...

Igår fick jag andra cytostatikan FEC.
Att gå in på Jan Waldenströms gata nr 18 har jag gjort flera gånger förut, faktiskt under 3 års tid eftersom logopedmottagningen ligger på första våningen. Efter varje besök hos logopeden var det ett besök på Pressbyrån för att handla glass, det blev många glassar under åren men det var han värd, min älskade son. Numera tar jag hissen upp till plan 4, där ligger Onkologen. Efter de besöken blir det ingen glass, det orkar jag inte :(
Behandlingen gick bra. Äldsta prinsessan var med och vi läste skvallertidningar och pratade i 2 timmar. Lite skakig i benen när jag var klar men ganska pigg. Pratade med min kollega Cecilia i telefon en stund och sen åt jag lunch.
Sen sa det POFF och jag började må illa och blev jättetrött. Jag mår mycket sämre denna gången, illamåendet fortsätter, tröttheten är gigantisk, jag sover mest, matlukten är förfärlig, ingenting smakar och jag mår illa bara jag rör mig. Att "Fånga dagen" fungerar inte alls just nu. Helst skulle jag nog vilja sova tills i alla fall onsdag då jag har en tid hos läkaren men jag försöker fokusera på att det blir bättre eller det bör i alla fall bli bättre. Jag gissar att det kan höra ihop med att mina blodvärden inte är riktigt normalhöga, kan tro att det påverkar hur jag mår.
Jag försöker se det positiva, nu har jag ju "bara" 1 FEC behandling kvar, sen är det 3 behandlingar med annat cellgift som ger andra biverkningar. Jag har ju en del kvar, se nedan men det minskar och jag måste försöka se det, att det blir mindre...

Såhär ser det ut när jag får cytostatikan


Så nu forstätter NEDRÄKNINGEN inför att bli friskförklarad.
Detta har jag gjort:
PICClinen insatt
FECbehandling 1 (Cytostatika)
2 omläggningar av PICClinen hos distriktssköterskan
FECbehandling 2 (Cytostatika)

Kvar på behandlingslistan står:
FECbehandling 3 (Cytostatika)
Docetaxelbehandling 1 (Cytostatika)
Docetaxelbehandling 2 (Cytostatika)
Docetaxelbehandling 3 (Cytostatika)
Strålning 25 gånger
Tabletter 1 tablett/dag x 5 år = 1825 st.....
Dessutom: omläggningar av PICClinen 1 ggr/vecka, blodprover och EKG under cytostatikabehandlingen...

Medicinlistan:
Fragmin spruta, blodförtunnande 126 av 150 st kvar
Betapred, kortison 388 av 400 tabletter kvar
Zofram, 45 av 50 tabletter kvar
Pimperan 90 av 100 tabletter kvar
Emend 1 x 125 mg av 3 x 125 mg kvar
Emend 3 x 80 mg av 6 x 80 mg kvar
...dessutom alvedon, panodil, ipren vid behov...och inte att förglömma laxerdroppar vid behov, hoppas att det inte uppstår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar