fredag 14 december 2012

Mammas frallebullar

Så länge som jag kan minnas har min mamma bakat, mest efterfrågat har alltid varit "frallebullarna". När jag var liten stod det nästan varje dag en plåt nygräddade frallebullar på spisen:) Jag har försökt baka likadana men det är omöjligt, bara mamma kan baka dessa underverk. Jag brukar önska mig några påsar när jag fyller år och när jag kommer hem till dem så är det så härligt när det står en plåt och väntar. De senaste veckorna har min aptit varit lite så och så. Jag har försökt äta trots att jag inte varit hungrig och om jag har ätit har jag mått illa (aptiten är bättre nu:)) Räddningen har varit mammas leverans av frallebullar. Även om jag inte varit hungrig eller sugen på något har frallebullar med ost varit gott. Så tack mamma för alla fantastiskt goda bullar!!!

Imorse var jag på provtagningen kl 7...läkaren skulle ringa om mina blodvärden var dåliga och hon har inte ringt ännu. Jag vågar tro att de ligger hyfsat bra och över krisgränsen 0.5. Trots det så är det den mest infektionskänsliga tiden i behandlingen från idag och ca 1 vecka framöver. Inga varuhus, bio, konserter, förkylda, allt för att hålla infektionerna undan. Och inget julbord....maken och barnen är med makens jobb och äter gott och har trevligt och här sitter jag. Jag vågar absolut inte riskera någon infektion i onödan, vill så gärna kunna gå på lillskruttans skolavlsutning på onsdag. Jag ska snart värma en lasagne och sen har de lovat att smussla med lite godis hem:) Det blir lite fredagsmys i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar