måndag 3 december 2012

Ni betyder så mycket...

...om ni bara visste hur mycket ni betyder...alla era mejl, meddelande, sms, telefonsamtal, besök, vykort, blommor, tidningar, böcker, choklad, fleecefilt, skyddsänglar...all värme ni ger i omtanke, kramar, era ord, att ni finns, alla ni runt omkring som fångar upp mig och ger mig era tankar och er styrka när det så väl behövs....Ni betyder så mycket. Tack för att ni finns, all kärlek till er....

Idag har jag och yngsta prinsessan varit på Vellingeblomman och tittat på alla tomtarna. Lite handlande blev det också. Varje år köper vi nya pepparkaksformar och i år blev det en prinsessa, en hammare och en fladdermus. Vi har ganska många formar vid det här laget. Pepparkaksbak planeras nästa vecka :)
I eftermiddags var vi i Limhamns församlingshus och gick Julvandringen. På ett enkelt och bra sätt berättar de om hur det gick till när Jesus föddes och varför vi firar jul. Efteråt var det lek på lekplatsen i all snö. Fika med varm choklad och lussebulle blev det oxå. Tack för en trevlig eftermiddag Anette, Eva och Johanna med era goa barn.

Ikväll har jag återigen blivit riktigt ren med hjälp av desinfektionssvamp. Imorgon är det dags för insättning av PICCline och även om det är en insättning med lokalbedövning och inte en "riktig" operation så sker det i steril miljö med sterila dukar mm. Jag hoppas att de lyckas placera den rätt så att de slipper justera den efter lungröntgen.
På alla undersökningar och läkarbesök under de senaste 7 veckorna har min käre make följt med. Det är skönt att slippa vara ensam och 2 hör och förstår mer än 1. Det är mycket information som ska tas in och det är inte alltid man hör och förstår allt som sägs och det är skönt att kunna prata om vad som sagts och gjorts när man kommer hem.
Jag funderade på när jag tvättade håret ikväll hur många gånger till jag kan göra det. Jag tvättar håret var tredje dag (duschar dock oftare:)) och i princip alla har tappat håret 2 veckor efter första behandlingen. Det bör bli ungefär 4 gånger....

1 kommentar:

  1. Tack själv Karin! Det var härligt att se dig! Jag är så imponerad av den styrka du visar oss och din familj! Även om jag förstår att du inte kan / orkar / behöver vara stark jämt! Kram Eva

    SvaraRadera