tisdag 18 december 2012

20 000 kr till cancerfonden

Idag var det dags för julfest för yngsta prinsessan.
Hon var så fin i tomteklänning och tomtestrumpor. Med sig i väskan hade hon lite tomtechoklad till pedagogerna, de har verkligen ställt upp fint den här hösten. Det underlättar så att jag vet att hon har det bra i skolan och på fritids och när jag har sagt att jag hämtar henne vid 14 så har de sagt "men du ser jättetrött ut, är det inte bättre att du hämtar henne efter mellis så du hinner vila ordentligt" Och jo, det har det varit. Jag vill så gärna vara så mycket som möjligt med henne (och de andra såklart) men jag är en bättre mamma när jag inte är så trött.
Pedagogerna på Palmlunds skolor i Malmö, där lillskruttan går, har i år skänkt 20 000 kr till cancerfonden istället för att få julklappar. Vilket fint initiativ :)

Sonen kom hem för han hade kräkt i skolan!!! Inte bra....MEN han har inte kräkt mer och fick behålla den maten som han åt ikväll, tror och hoppas att han fick i sig något dåligt på skolans julbord, han sa att köttbullarna smakade konstigt.

Äldsta dotter kom hem och var jätteglad. Klassen har varit med i en tävling där vinsten var 10 000 kr som de kan använda till sin gemensamma student. Idag kom syon in med en silverbricka med små glass med pommac. De har vunnit!!!!!! Fantastiskt roligt, pengarna kommer att gå till deras gemensamma studentbil (lastbil med flak, dekoration och musikanläggning) och en slant över till annat kul blir det nog också. GRATTIS NV-klassen på Heleneholm!

Idag har jag också träffat goa Cecilia en stund, somnat från pepparkaksbaket (tur att flickorna fixar det själv), bränt vid maten, trollat 4 portioner ris till att bli ca 2 portioner och beställt tid hos perukfrisören på lördag, enligt henne tappar alla håret senast dag 17 efter första cytostatikan och det är på fredag...får se om det stämmer...än sitter det lika hårt som vanligt.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar