fredag 14 december 2012

Låga värden

Upps, ja man ska aldrig säga för mycket. Nu ringde sköterskan och berättade att hon bokat in mig på en "Look good feel good" den 25/1. Där får man lite sminktips och hudvårdsprodukter med sig hem, allt för att kunna känna sig så bra som möjligt fast man är sjuk.
Sköterskan lät så glad så jag sa att oj, jag trodde du ringde angående provet imorse. Jo, sa hon det gör jag oxå... De vita blodkropparna (B-Neutrofila) ligger på 0.4.....(bör vara minst 1.5 och uppåt) va f-n, inte konstigt att jag känner mig trött, men hur lågt var det när jag var totalt däckad???? Nya prover på måndag morgon så får vi hoppas att de stigit...inget kul alls, känner att jag genast blev iskall om händer och fötter....ingen bra början på helgen, nu kan den väl bara bli bättre????

Ur Wikipedia:
Granulocyter är ett slags vita blodkroppar som kännetecknas av att de innehåller granula i cytoplasman. Det finns tre typer av granulocyter: neutrofila, basofila och eosinofila granulocyter. De neutrofila är den vanligaste sorten, som oskadliggör mikroorganismer genom fagocytos, de "äter upp" dem. Neutrofiler bildas i benmärgen från samma cell-linje som makrofager. Neutrofiler använder även samma mekanismer som makrofager för att eliminera bakterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar