tisdag 25 december 2012

Jul

Ja, så blev det då jul, trots kräkningar och cancer.
Det gick bra att vakna hårlös lillejulafton, kändes inget speciellt men jag tror det var bra att perukfrisören förberedde mig på att det kunde vara svårt.
Att duscha utan att dra fingrarna genom håret känns lite konstigt, att bara dra handduken över huvudet och sen vara torr känns lite konstigt, att inte dra borsten genom håret känns oxå lite konstigt. Men jag vänjer mig. Har liksom inget val...

Julafton blev en fin dag, jag slumrade till en stund lagom till Kalle Anka och vid 19 var jag rejält trött men det gick bra. Vi hade bara mina föräldrar hos oss eftersom svärfar tyvärr blev dålig. Vi fikade, åt god julmat och godis och naturligtvis kom det ett kärt besök: Tomten som hade paket till alla :)

Idag har vi bara tagit det lugnt, tittat på film, spelat spel och lillskruttan har lekt med sina julklappar.

Det gick att fira jul med cancer, hoppas att det var både första och sista gången. Ingenting är som vanligt trots det försöker jag göra det så att det ska vara som vanligt. Det går delvis. Tröttheten kan jag inte dölja men sorgen, ledsenheten och det arga kan jag lägga långt bak i huvudet så att det inte syns...


En jättefin och snäll tomte på besök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar