onsdag 26 december 2012

Bättre värden

Ny provtagning idag.
2 sjuksköterskor öppnade onkologen för att vi som ska få cytostatika imorgon ska få våra blodvärden kollade. Jag var där 9.55 och var ute igen 10.19, snabbt. Kl 10.58 ringde sköterskan och berättade att allt var ok. De neotrofila som var 0.3 i fredags har gått upp till 3.6, gränsen är 1.5 för behandling. Övriga vita blodkroppar som i fredags var 2.6 hade gått upp till 7.7 och trombocyterna(blodplättarna) är oxå normala. Jag blev så glad och lättad:) Tänk att jag så gärna vill ha något som jag vet gör mig så trött och illamående men jag vet ju att det är livsnödvändigt.

Mellandagsrean fick jag hoppa över, gör egentligen inte så mycket men jag saknar att gå ut och shoppa med äldsta dottern. Nu fick hon gå själv och kom hem med några riktiga fynd. Hon hade haft mig i tankarna och köpt en "halsduksmössa" till mig, jättefin.
Min syster och systerson kom och lekte och pratade ett par timmar, jätteskönt att kunna träffa några utanför familjen, det har ju inte gått förut eftersom värdena varit så dåliga. I eftermiddags åkte vi hem til svärföräldrarna för en liten julfika. Skönt att se svärfar må bättre idag:)

Middag ikväll blev hämtpizza:)

Nu ska jag ladda inför morgondagen i soffan och titta på Harry Potter och hemligheternas kammare med familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar