tisdag 29 januari 2013

Stick i fingret

Igår var det provtagning igen. Förmodligen var mina värden bra eftersom sjukhuset inte har hört av sig. När de tagit prover har de tagit i armvecket men i fredags sa sköterskan att det inte behövs så mycket blod så det räcker med att sticka i fingret!!!!! Venerna är bättre att spara tills det behövs fler rör....och igår sa jag att de skulle ta provet i fingret, inga problem. Jag blir faktiskt lite irriterad, mitt armveck såg inte roligt ut förra omgången, tänk om de tagit i fingret istället. Det gör mindre ont, inga blåmärken och känns faktiskt bättre med stick i fingret. Vid nästa prov behöver de 2 rör blod så då blir det i armvecket men aldrig mer när de bara ska kolla mina blodvärden.

Idag har jag varit och pratat med Cecilia i Alnarp, kändes bra och normalt att ta bilen dit efter att jag lämnat lillsessan. Somnade gott en stund i soffan sen innan jag hämtade på fritids:) Där spelade lillsessan schack med en kompis, en lite ojämn kamp eftersom dottern inte kunde reglerna så när vi kom hem tog hon direkt hjälp av storebror och de spelade nästan 1 timme. Han är väldigt pedagogisk och förklara bra:) Nästa schackspel blir nog lite jämnare.

I somras, en av de där sällsynta varma dagarna var jag och lillsessan hos goda vänner i Tygelsjö. Vi satt och pratade och barnen lekte i vattenspridaren. Anette bjöd på dricka som smakade enormt gott. Enebärsdricka! och igår fick jag en flaska :) Härligt, den ska jag dricka och njuta av, tack Anette <3

2 kommentarer:

  1. Smakar lite julmust eller? Har för mig det fanns enebärsläsk när vi var små som var julmust med annan ettikett.

    SvaraRadera
  2. Ja, lite blandning av cocacola och julmust, smaskens, slurp :)

    SvaraRadera