måndag 7 januari 2013

Blodvärden

Provtagning kl 7, allt för att slippa för många människor och långa väntetider.
Idag fick jag nummer 2:) De är proffs de som sitter där och sticker. Undrar hur många de hinner med på en dag.
Skolstart för lillsessan och hon hade haft en bra dag i skolan och på fritids:) Det blir en hel del dataspelande för henne, alldeles för mycket just nu men så får det vara. Till våren blir det normalt igen, just nu orkar jag inte och somnar lite då och då under dagen.

Jag saknar att läsa böcker. Jag kan inte behålla fokus och koncentrera mig och har svårt att få sammanhang både i texter och i samtal. Trist och ovanligt men vanligt vid cytostatikabehandling, det kommer tillbaka efter avslutad behandling. Ibland berättar min äldsta dotter något och sen säger hon "du hänger inte med va?" och nej, det gör jag inte. Lika bra att vara ärlig och öppen med det.
Tonåringarna har både diskat, plockat ur diskmaskinen, dukat och lagat mat idag. Skönt med hjälp utan att jag behöver be om det. Maken är på rymmen till Göteborg men kommer hem igen imorgon.

Jag har väntat på samtal från onkologen angående mina blodvärden. Jag vet att de jobbar till kl 20 men hoppet att de inte ska ringa ökar ju när klockan tickar på. SÅ 19.39 kom då samtalet :(
Neutrofila 0.8
De andra vita blodkropparna 2.6
Trombocyterna 130
Dessa värden är betydligt lägre än hos en som är frisk men bättre än de var vid förra behandlingen. Fortsatt försiktighet, träffa inga förkylda eller infekterade på annat sätt, tvätta händerna, inga folksamlingar etc.
Mitt blodvärde är 115, helt normalt:)
Ny provtagning på onsdag enligt läkaren....börjar bli en vana. Synd man inte får någon bonus på antalet besök så man kan göra något trevligt. Inget klistermärke eller bokmärke får man heller trots att jag är jätteduktig varje gång.....
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar