lördag 2 mars 2013

Maken febrig

Maken vaknade förkyld och febrig.
Min instinkt säger STICK!!!! Jag får inte bli smittad nu när jag är så nära slutet, alla infektioner kan innebära sämre värden och uppskjuten behandling och jag vill verkligen ha den sista behandlingen när det är planerat, längtar så tills det är slut.
Egoisten vill flytta hem till mor och far och lämna make och barn ett par dagar. Vi har hållit oss på avstånd från varandra idag och han har ingen feber längre. Han brukar vara seg min make och det är inte många dagar han har varit sjuk de senaste åren och det brukar ge med sig hyfsat snabbt. Hoppas nu bara att vi andra håller oss friska.
Så lördagen har vi tagit lite efter vad vi har orkat. Mycket soffläge, lillsessan har suttit en del med ipaden men även lekt och ritat, maken gick ut en stund i trädgården i eftermiddags så då var lillsessan oxå ute och lekte.
Ikväll har jag och lillsessan varit på Mobilia och hämtat salva till klådan jag har, köpt vårskor (är för första gången på mycket länge ute i god tid dvs innan skorna tar slut) och sen blev det lite handlande på BR leksaker som hade 25% för alla medlemmar.
Middag idag blev McDonalds, ingen av oss orkade laga mat så då får man ta till snabbmaten ibland. Imorgon hoppas jag på egenlagad mat, det är ju så mycket godare.
Nu väntar Andra chansen på Melodifestivalen och lite mys med yngsta prinsessan innan det är läggdags.
Hoppas ni har en mysig lördagkväll!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar