söndag 17 mars 2013

Barnkalas

Söndag förmiddag=simning. Lillsessan är så duktig och tog idag järnmärket dvs simmade 50 meter bröstsim och 25 meter ryggsim, sen dök hon och hämtade en massa saker på bottnen. Tack Helena för att du är en så duktig "simfröken".

Eftermiddagen bjöd på kalas på Leos lekland. Två månader efter sin födelsedag var det dags att fira vår älskade 8-åring. 10 kompisar som var i Discorummet och åt pommes, nuggets, tårta och popcorn. De dansade och lekte i leklandet, svettiga, trötta och nöjda fick de sen godispåse med sig hem. Födelsedagsbarnet fick gå in i Skattkammaren och öppna skattkistan där det fanns både guld och paket. Skönt att allt ordnades av andra, vi behövde inte tänka på varken planering, handlande, städning före/efter, dukning, laga mat, göra tårta mm. Oerhört skönt. Kan väl tillägga att jag blev jättetrött men är så glad att jag orkade i alla fall och tröttheten den går ju över och en massa fina minnen har jag från de skrattande och nöjda barnen. Tack oxå till mina goa systrar och svåger som hjälpte till <3 Lillsessan är så glad över alla fina presenter och mycket nöjd med sitt kalas :)

Imorgon börjar en ny vecka...3 dagar kvar att må bra på, sen ska cancercellerna (om det nu finns några kvar) få sig en sista omgång. Jag fick fyra paket av söstra mi idag som ska öppnas när jag fått behandlingen. Om jag är nyfiken? Nej, inte allllllssssss.

2 kommentarer:

  1. Våga inte öppna innan!
    Tack för en mycket trevlig eftermiddag. Eric var jätteglad och nöjd. Sov gott och njut av de tre dagarna...sedan får du ju öppna paketen. Älskar dig.

    SvaraRadera
  2. Jag lovar, ska inte ens tjuvkika :)
    Kramizar

    SvaraRadera