söndag 28 april 2013

Vilodag?

Söndag.
Vilodag?
Nej, jag hoppas att vilodagarna är slut för mig, ja, alltså de vilodagar jag blivit påtvingade de senaste månaderna då man inget annat vill än att kunna göra vad man vill men inte orka. Framtida vilodagar hoppas jag att få välja på egen hand när jag känner att jag vill ha en vilodag :)

Idag har jag varit på en föreläsning om Adoption, identitet och återresor med Mary Juusela. Intressant och tankeväckande. Varför och för vem åker man tillbaka till barnets födelseland? Vi har ju redan varit tillbaka i Kina mycket för att Lillsessan hade så många funderingar kring hur det egentligen såg uti Kina, hur luktade det där och hur ser en vuxen kines i Kina ut? En jättefin resa hade vi med underbara utflykter och upplevelser i 3 veckor. Lillsessan vill gärna åka tillbaka igen och det vill vi också men när är det rätt tid att besöka födelsestad och barnhem? Svåra frågor som vi får fundera på ett tag till.
Maken har fixat i badrummet så nu är det faktiskt bara lampan som ska bytas sen är det klart :) Sen har vi tvättat en hel del, städat i lekstugan och köpt en cykel till Lillsessan.
I höstas cyklade grannens dotter förbi och jag såg att hon vuxit ifrån sin cykel så jag sa att om de skulle sälja den så var vi intresserade. Idag kom de och frågade om vi fortfarande ville köpa den och det ville vi såklart. En jättefin, välvårdad lila cykel med växlar och cykelkorg för 200 kr....Behöver jag säga att det har cyklats en hel del idag, både i trädgården och en runda i kvarteren med maken.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar