söndag 14 april 2013

Hostig

Nu har den förbaskade hostan kommit tillbaka :( Måste fråga imorgon på strålningen om det kan ha något samband såhär pass tidigt i behandlingen. Lungan blir ju oxå strålad en liten bit och det kan ge lunginflammation...känner mig inte förkyld, det är "bara" hosta...

Denna helgen har det varit shopping.
Igår letade vi efter en vår/sommarjacka till sonen...det brukar gå fort men inte igår. Vi var i stan, på Entré och Mobilia och för er som inte är Malmöbor så är det 2 shoppingcenter. Ingen jacka.
Idag var jag med äldsta dottern på Emporia (shoppingcenter) och letade studentkläning och vi hittade en jättefin!!!!! När vi kom hem såg vi att det var fullt med fläckar från någons smink både på insidan och mitt på. Det hade vi inte sett i affären där det var lite dålig belysning. Jag ringde såklart genast men xs var slut och sen ringde hon till affären i Lund där den oxå var slut och sen kollade vi på nätet där den oxå är slut :( 17 oxå, ja ja tänkte väl att det var alldeles för enkelt att hitta en klänning på första försöket. Ut och leta igen.

Lillsessan var på Limhamns karamellkokeri igår tillsammans med sina kompisar i Proffsiga klubben. Hon hade jätteroligt och kom stolt hem med egengjord klubba och karameller och en strut med olika karamellsorter som de fick. Hon blev alldeles blå på tungan :)
Under tiden som Lillsessan kokade karameller tog jag en god fika tillsammans med 4 andra mammor från Proffsiga klubben. 2 timmars fikande utan att bli avbruten, de ni!
 
Renoveringen av badrummet går framåt sakta men säkert. Golv och tak är färdiga och nu står även toalett, tvättställ och duschkabin på plats men tyvärr inte inkopplade. Det är ett par timmars jobb kvar med alla slangar, rör och annat som jag har svårt att förstå mig på som ska kopplas och fixas och trixas med. Nu kan man se hur det kommer att bli och det är verkligen fint. Han kan han maken min.

1 kommentar:

  1. Kul att karamellkokningen var positiv för dottern! Proffsiga klubben är det roligaste med AC. Sköt om dig så ses vi snar på roligheter!

    SvaraRadera