måndag 8 april 2013

Början på klimakteriet

Väckarklockan ringde 5.30 imorse. Äldsta dottern skulle åka till Berlin med skolan och naturligtvis måste jag krama och pussa min fina flicka, får ju inte träffa henne förrän på torsdag kväll igen. Maken körde henne till centralen och under tiden duschade jag. Renoveringen har fortsatt idag och all inredning åkte ut och resten av golvet oxå. Nu ska det flytpacklas innan det nya golvet kan läggas på, förhoppningsvis på onsdag/torsdag. Får nog låna duschen hos mina föräldrar i alla fall.

Det är inte så många som vet exakt när de började komma in i klimakteriet men det vet jag! Kl 13.15 fick jag min första spruta (bara 59 kvar) ett implantat skjuts in med hjälp av sprutan, det kändes ingenting, och ligger nu och utsöndrar de ämnen som stänger av äggstockarnas östrogenproduktion. Full effekt om ca 1 vecka och enligt sköterskan kan jag vänta med tabletterna tills dess, de fungerar ändå inte förrän då och jag tar gärna emot en extra vecka utan medicin med biverkningar. Det är ju inte ens 3 veckor sen sista cyton och kroppen behöver tid för att återhämta sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar