torsdag 25 april 2013

...att hålla balansen...

Se där kom svullnaden och röda utslag som ett brev på posten. Fick kortisonkräm av sköterskan med order att smörja 2 ggr/dag. Det är väl bäst att göra som hon säger för det kliar en del. Bröstet har växt och är märkbart större än det andra, hoppas det inte blir mer för då lär det se mycket märkligt ut, lite snefördelat men det underlättar kanske när man ska gå till höger....

Min handläggare på FK ringde häromdagen och undrade hur det gick med min sjukskrivning. Jag har inte velat ringa läkaren, tänk om hon tror att jag är arbetsskygg...jag ville först känna efter ordentligt om jag möjligtvis skulle orka börja jobba den 6/5 eller ej. Jag orkar inte. Idag ringde jag men hon var inte där mer denna veckan. Sköterskan undrade vad jag ville och jag berättade det för henne. Hon menade att jag naturligtvis ska ha tid för återhämtning och att det är självklart att jag skulle få mer heltid sjukskrivning. Hon skrev ner alla uppgifter och ska prata med läkaren på måndag. Hoppas att läkaren tycker likadant och i alla fall sjukskriver mig tills vi ska träffas i slutet av maj.

Igår var vi och träffade våra goa vänner i Bunkeflostrand. Vi fick våra härliga döttrar samtidigt för 7 1/2 år sen och vi adopterade inte bara barnen utan även varandra. Flickorna är så goa vänner och vi mammor kan prata hur länge som helst. Tack för en trevlig eftermiddag Maria <3

Jag känner mig gladare, kommer på mig själv med att gå och småvissla och faktiskt glömma bort den där knutjäveln lite då och då. Jag ser fram emot våren och sommaren och allt vad den för mig sig i värme, sol, grillning, student, semester mm samtidigt känner jag att jag balanserar på den där kanten till den djupa avgrunden där oro, rädsla, ångest och skräck finns, det gäller att inte trilla ner där, jag börjar bli bra på att hålla balansen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar