söndag 7 april 2013

En intensiv helg

Vi har haft fullt upp hela helgen och hunnit med att tömma badrummet på alla lösa grejor, sortera och städa i lillsessans rum, byta hyllor och byrå, ta upp halva badrumsgolvet, tvätta taket och måla tak och fönsterkarmar, vara på kalas, träffa en god vän med son och barnen lekte i trädgården, simskola, förbereda inför äldsta dotterns Berlinresa, städat marsvinets bur och klippt klorna, lagat mat, myst i soffan mm
Och vet ni vad? Det har fungerat bara fint. Visst blir jag helt utmattad i alla muskler och även i huvudet när jag måste koncentrera mig långa stunder och visst måste jag vila med jämna mellanrum och pizzan ikväll var ett färdigt pizza kit så det var bara att rulla ut på plåten men jag är så nöjd med att vara normalt trött och inte cellgiftstrött längre :)

Det kliar på bröstet där jag strålas och det stramar i armhålan. Strålningen kan göra att musklerna drar sig samman så jag gör samma sjukgymnastikrörelser som jag gjorde efter operationen för att sträcka ut alla muskler i armen. Jag smörjer varje dag med Aloe Vera gel som är svalkande och mjukgörande och innan jag lägger mig smörjer jag med Ringblomssalva. Det sägs vara de bästa salvorna, hoppas att det är så även för mig.
Imorgon är det dags för första Zoladexsprutan och första tabletten för att förebygga återfall. Jag är lite orolig över hur det kommer att bli, hur känns det när kroppen tvingas in i klimakteriet, hur reagerar jag på tabletterna...det är 5 år med dessa sprutor och tabletter, en lång tid och jag gärna vill må bra. Jag måste ta dem, jag behöver dem för att minimera risken för att knutjäveln ska komma tillbaka igen.

1 kommentar:

  1. Fullt upp, precis som vanligt...måste kännas härligt men tänk på att ta dina pauser. De behövs, lite långa telefonsamtal, mys och lek! Älskar dig, finaste karin

    SvaraRadera