tisdag 9 april 2013

Cykeln har vilat idag

Jag har en hemsk träningsvärk i benen samt i ena höften. Så cykeln har fått vila idag :) Tog bilen till Försäkringskassan för att träffa min handläggare som måste träffa alla långtidssjukskrivna och bl.a göra upp en plan för att man ska återgå till arbetslivet. Det är inga problem i mitt fall men det måste tydligen göras i alla fall. Det känns lite jobbigt att berätta om allt som hänt, hur jag har mått, vilket socialt nätverk jag har mm. Utlämnande till en främling, om än väldigt rar och trevlig. Det är en helt annan sak att lämna ut sig till en kurator. Jag vet att jag är öppen här på bloggen också men jag lämnar inte ut allt på samma sätt som jag gör till en kurator, det fungerar inte för barnens skull.
Hem och somnade på soffan.
Är trött idag och vet att jag nog hållit ett lite för högt tempo ett par dagar men det är så svårt att låta bli. Tur då att kroppen säger ifrån och att jag lyssnar, i alla fall när den skriker...
Tog bilen till sjukhuset och dagens strålning också. Det gick fort idag eftersom de inte behövde ta några röntgenbilder.

Sonen gjorde ju 2 inträdesprov till gymnasiet (estetiska programmet med musikinriktining) för ett par veckor sen och nu har han fått svar. Väldigt positivt från båda gymnasieskolorna vilket är så roligt. På den ena skolan skrev de att han var säker och duktig både på gitarr och sång och på den andra (som vi helst vill att han går) är han bland de 25 bästa som sökt (tror det var runt 225 som sökte) så ja, mamman är otroligt stolt:)

Ikväll har jag och lillsessan sorterat leksaker och spelat lite spel. Sen blev hon så trött så vi gick och la oss i hennes säng och lyssnade på en skiva och sen somnade hon snabbt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar