onsdag 1 oktober 2014

Bröstcancerdagen

Läste på Facebook att det är Bröstcancerdagen idag.
Den inleder en Rosa månad som pågår hela oktober. Precis som föregående år tycker jag att det är bra att det kommer in pengar till forskningen men samtidigt påverkar det mig mycket att hela tiden bli påmind...det är liksom cancer överallt.
ICA har gjort en bra reklam som berör mig mycket, jag tror inte att ni missat den men för säkerhets skull kommer den här:

http://hyllat.se/icas-viktigaste-reklamfilm-nagonsin/





6 kommentarer:

  1. Vi har sett den...frågade sonen hur han trodde hon mådde? -hon har cancer som moster har haft! Så den reklamen går rätt in i hjärtat! Älskar dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vad mycket "di små" registrerar. Kram

      Radera
  2. Kajpen, vi känner så lika. Jag har följt dig sen jag fick min diagnos apri 2013.
    Vi har samma, duktal cancer grad 3 , starkt hormonberoende tumör, mikrmetastas i 2 portvakrkörtlar resterande 17 körtlar i armhålan friska.
    Her2 neg. Äter tamoxifen . Har fått samma beh som du, cellgifter och strålning.
    Som tur är så tillhör vi lågrisk gruppen för återfall.
    Du har gett mig styrka genom din öppenhet och jag kommer följa dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marita,
      Så tråkigt att du blivit drabbad, otroligt skönt att allt går i rätt riktning för dig och det gläder mig enormt att min blogg kunnat ge dig styrka.
      Ja, det är skönt att vi tillhör lågriskgruppen. Min onkolog sa att "igår var risken större än idag" och det har jag tagit fasta på. Jag hoppas på många år utan återfall för oss. Kram

      Radera
  3. Den är verkligen mycket bra Karin! Går rakt in i hjärtat och berör. Kram till dig!

    SvaraRadera