torsdag 16 oktober 2014

2 års Dagen

Idag, den 16 oktober, tänker jag inte skriva om cancer, operation, cytostatika, strålning och biverkningar av de mediciner jag äter för att minska risken för återfall. Jag tänker inte skriva om den rädsla som finns över att drabbas igen, den ångest som Onkologen ger när jag är där för att få mina sprutor eller om hjärntröttheten som gör att för många intryck och stress gör det svårt att koncentrera sig.
Nej, idag tänker jag hylla livet som jag fick tillbaka. Livet som jag lever här och nu, jag ger mig själv en klapp på axeln för att jag duger som jag är, att jag är bäst för mig själv precis som jag är med och utan skavanker och att jag är den bästa mamman för mina barn.
Idag hyllar jag forskningen som gör att många cancerpatienter överlever, att många fler får behålla sina nära och kära i livet. Idag finns tacksamheten över den chansen som jag fick och den stora glädjen över att få finnas upphör nog aldrig och som så många gånger förr är jag tacksam över att jag bor i ett land där det finns möjlighet att få behandling.


7 kommentarer:

  1. Ojojoj verkligen bra skrivet, min läkare sa något bra till mig sist, hon sa , jag har en låg återfalls risk, men att man kan aldrig säga " du kommrt aldrig få återfall". Men att jag skulle tänka på att risk har ju alla , finns risker för alla.
    Detta tänker jag mycket på, och det hjälper mig enormt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att det har hjälpt dig :)
      ...och jag tänker inte på risken att få återfall varje dag längre men kring såna här dagar och speciellt den här rosa månaden där man blir påmind varje dag i tv, tidningar, reklam, affären, då kommer tankarna oftare. Kramar

      Radera
  2. Härliga liv! Vi borde alla bli bättre på att uppskatta vad vi har känner jag. Sorgligt nog verkar det ofta vara så att denna insikt inte når en förrän något sätter allt på sin spets. Bra att bli påmind dock, tack för detta. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ofta så att vi inte uppskattar vad vi har förrän vi inte har det längre, Så bara uppskatta på och må bra, var så lycklig som det bara går <3

      Radera
  3. Andra minnen från den dagen börjar nu......tack, tack, tack, tack, tack, tack , tack, tack, tack, tack, tack, tack tack, tack tack, tack, tack, tack, tack............för att du finns! Älskar dig!

    SvaraRadera
  4. Du är den bästa storasystern för mig!

    SvaraRadera
  5. Ja tacksamheten över att bo i detta land är stort, varenda dag utan återfall är en bra dag, snart så kommer det förhoppningsvis falla i glömska helt för dig. Kram

    SvaraRadera