tisdag 14 oktober 2014

Ny vecka

En ny vecka ligger framför mig men jag tänkte först gå tillbaka till förra veckan en liten stund.

Stockholmsresan gick bra men att tillbringa 9 timmar på ett tåg är inte snällt mot min rygg. Trots att jag försöker sitta ordentligt glider jag liksom ner sådär lite bekvämt och slumrar till och vaknar stel. Sjukgymnasten var i alla fall nöjd med mina övningar och jag har fått ännu en som jag ska göra 3 ggr/dag. Jag tycker att det känns bättre i ryggen, åtminstone när jag står upp:) men det blir aldrig mer någon snöskottning för min del, enligt honom. Inget jag kommer att sakna.

I fredags var jag hos tandläkaren på en vanlig årlig kontroll. Min medicinering gör mig torr i munnen (har köpt en spray som verkar fungera) och det ökar risken för karies. Det blev dock godkänt även här, inga hål, härligt! De gjorde även en röntgen av käken för att se att benmassan inte drar sin undan och för att upptäcka ev tumörer. Röntgenbilden visade att allt är ok. Att står där i röntgenapparaten ger oundvikligen minnen av inte så roliga undersökningar, en del ljud ger oxå minnesbilder, dofter och smaker likaså. Antar att det kommer att hänga i ett tag.
Lillsessan var med Proffsiga klubben och spelade pingis och åt på restaurang i fredags och några av oss föräldrar passade också på att träffas, äta gott och snacka bort ett par timmar. Lillsessan var så nöjd och att hon klarar sig utan oss gör mig så glad:)

I lördags hade vi Singaporekväll. Det är snart dags att sätta sig på flyget och vi vill planera väl så att vi hinner med det vi vill. Många viljor i familjen men ganska lika intressen gör planeringen hyfsat enkelt. Lillsessan är inte så intresserad av shopping som ungdomarna men på hotellet finns en härlig pool där hon och jag kan mysa när de andra springer i affärer. Även om det går mycket bättre att shoppa numera för min del blir jag snabbt påverkad av alla intryck och fort trött, både u huvud och rygg så jag tänker att Lillsessans tempo är alldeles lagom för min del.

I söndags var det kalasdags igen. Kära mamma firade sin 77-årsdag med alla barn och barnbarn:) Jag hittade en perfekt kofta till henne i present. Jag brukar gå in i affären och titta mig omkring och jag liksom bara vet vad som passar lilla mamsen och det blir oftast alldeles rätt. Roligt var också att båda de äldsta kunde vara med en stund, sonen de första timmarna innan han jobb på simskolan började och dottern de sista timmarna när hon hade jobbat klart. Det är så ofta de inte kan följa med numera och jag njuter när de är med, när hela familjen är samlad. Sen är det bara att acceptera att de är på väg att bli vuxna och självständiga.

5 kommentarer:

  1. Ååååh! Singapore! Vad avundsjuk jag blev nu! Var där för dryga 25 år sen och blev alldeles tagen. Det var storslaget redan då, kan inte ens föreställa mig hur det är idag. En resa tillbaka dit står på önskelistan över saker att göra någon gång i framtiden. Önskar er en alldeles underbar resa!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas att du kan få din önskan uppfylld :)

      Radera
  2. Det där med snöskottning kan du alltså med helt varm hand överlämna till maken numera. Med legalt förfall, dessutom. Härligt! Härligt med planering inför resor. Vi sticker till London över helgen, för att fira dottern. Men vi drar inte upp några större planer utan tänker mer bara göra det som faller oss in... :) Kram till dig och familjen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, snöskottningen står han redan för men nu kan han ju inte få för sig att det ska vara färdigskottat någon gång:)
      Hälsa födelsedagsgrisen på 20 års dagen med en massa kramar från oss! Ha en härlig helg i London allihop.

      Radera
  3. Lovar att hälsa Karin och lovar också att göra mitt bästa för att vi ska få en skön helg! Ska bli skönt med tre dagar "off" och bara hänga med familjen, alla fyra. Inte så ofta numera. Stor kram även till dig och ditt gäng!

    SvaraRadera