söndag 5 oktober 2014

Vilodag

Efter en minst sagt hektisk och intensiv vecka infinner sig lugnet på självaste vilodagen :) Idag är vi hemma och tar det lugnt...i alla fall jag :)
Jag har varit borta 4 av 5 kvällar i veckan och det frestar på. Längtar efter de mina på kvällarna då alla brukar vara hemma och är samtidigt glad över att jag orkar jobba igen. Att hålla fokus, att vara koncentrerad, att hålla 2 utbildningar dagarna efter varandra kräver en del vill jag lova, tur att vi är två som stöttar upp och hjälps åt. Nöjda deltagare ger en kick och det blev spontana applåder, hehe känns bra i själen :) Tyvärr har vi blivit uppsagda från vårt lilla kontor i Alnarp eftersom de som vi hyr av ska flytta sitt kontor till Lund. Vi vill gärna vara kvar så på tisdag ska vi träffa en person som ansvarar för uthyrningen. Det finns ett rum ledigt på bottenvåningen och vi hoppas på samma hyra som vi har nu. Håll tummarna, vi vill helst inte bli kontorslösa.
I fredags blev det en tur till sjukhusets labb och en provtagning. Sköterskan som ger mig sprutorna varje månad tyckte att vi (hon) vill hålla koll på lite olika värden när jag nu tar medicin mot benskörheten (märker inte så mycket av den mer än liiiite illamående en stund på förmiddagen och liiite mer i lederna som för all del kan bero på att vädret är kallar nu). På måndag får jag se om det blir ännu fler tabletter eller om det går bra som det är nu.
Igår hade bror min kalas så det blev en tur till Vinslöv. God mat och trevligt sällskap. Tror det är 20 år sen han hade kalas senast så detta tackar vi hans sambo för :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar