söndag 18 november 2012

Tutankhamun

Idag var "gamla" simfröken tack och lov tillbaka. Efter några gånger med vikarier då yngsta badbruden vägrat helt eller delvis gick det jättebra att simma idag:)
Jag, maken och badbruden åkte till Tutankhamunutställningen som pågår här i Malmö fram tills den 15/2-13. Väldigt intressant och mycket information, sevärt absolut. Fika hoppade vi däremot över då en liten chokladbulle kostade 20 kr...
Jag körde maken till tåget för en stund sen, han ska jobba i Wien ett par dagar denna veckan. Det känns alltid tomt när han åker och samtidigt kommer vi snabbt in i nya rutiner här hemma. Tre dagar är en kort tid och Österrike ligger bara ett par timmar bort, värre var det när han jobbade i Sydney i 3 veckor...

Texten till en av mina favoritlåtar just nu :)

UTAN DINA ANDETAG
Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu
 
Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så
 
Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag
 
Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit
 
Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår
 
Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag
 
Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag
 
Vad vore jag
utan dina andetag
 
Text & Musik: J:Berg
Kent
 
Lyssna gärna, det tar 4.20 av din tid...

1 kommentar:

  1. En av de finaste låtar som Kent har gjort med en av de vackraste och mest känslosamma svenska texterna som skrivits! Har svårt att hålla tårarna tillbaka när jag hör den! Förstår att du berörs! Styrkekram! Eva K L

    SvaraRadera