tisdag 6 november 2012

En ok dag

Idag har varit en helt ok dag. Sov tills väckarklockan ringde vilket har gjort att jag inte varit riktigt lika trött, tänk vad sömn kan hjälpa till med orken.
Jag prioriterar ganska mycket just nu och idag skulle yngsta prinsessan och jag till Mobilia för att handla skor, inneskor, nagelfil (hon vill ha en egen eftersom hennes naglar är så långa:)) och glass. Så fram tills att jag hämtade henne så var jag hemma och gjorde egentligen ingenting som tog kraft ifrån mig ex. har jag sorterat dockkläder och utklädningskläder, tittat på tv, ätit och läst tidningen.
En av pedagogerna ringer vid 13-tiden bara för att säga att de är på en lekplats en bit ifrån skolan. Hon säger att jag kan ju hämta skruttan när de kommer tillbaka 14.15 istället för 13.45 så att jag slipper gå ända dit. Omtänksamt :) och faktiskt avgörande för hur jag orkade på vår lilla shoppingtur. Vi njuter båda av att handla, det blev inneskor, mössa, vantar, nagelfil, hårborste och glass och ett besök på McDonalds.
När vi kommer hem ligger ett brev från Region Skåne i brevlådan, de kommer ganska ofta numera. Det är läkarintyget. Det är hemskt att läsa att jag är sjukskriven för bröstcancer men samtidigt hoppingivande för när det står om fortsatt behandling står det "strålbehandling och sjukgymnastik", hon tar alltså inte för givet att det måste bli cellgifter....Det står även ett X i JArutan för om patienten beräknas återfå full arbetsförmåga. Det ger hopp. Ett hopp jag inte hade för 3 veckor sen när jag fick beskedet. Det känns som igår att läkaren på vårdcentralen ringde men ändå som om det var en evighet sen. En dag med ett besked som innebar att livet aldrig mer blir som förr MEN det betyder inte att det inte kan bli lika bra en gång i framtiden.

Kram till alla er som ringer, sms:ar, mejlar, skickar kort, skickar meddelande och kommentarer på FB och/eller lämnar en kommentar här. Det betyder oerhört mycket att veta att ni tänker på mig, att ni tror och hoppas att detta ska gå bra. När jag är ledsen går jag ibland in och läser vad ni skriver och det ger mig nya krafter. TACK <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar