fredag 9 november 2012

Familjedag

Den 31 oktober firar vi familjedag. Det är den dagen vi fick yngsta prinsessan på Civil affairs office i Changsha, Kina. Dottern hade önskat Kinabuffé och att vara tillsammans hela familjen på 7 årsdagen. Tyvärr var jag nyopererad och inte i skick att fira ordentligt utan vi fick ta en liten hemmakväll den dagen istället. Men ikväll var det dags :) Bamboo City med kinesisk buffé, sushi, mongolian barbeque och efterättsbuffé med frukt, friterad banan (som egentligen inte alls är kinesiskt) och glass stod på menyn. Ett par härliga timmar senare kom vi hem igen mätta och nöjda.

Innan idag var jag och min kollega och tittade på ett rum som vi ev. ska hyra från 1/1. Tror det blir mer effektivt att ha ett arbete att gå till istället för att sitta hemma och jobba. På köpet får vi trevliga kollegor och samarbetspartners och en härlig miljö i Alnarp. Hoppas så att det blir som vi önskar. Känns skönt att planera inför framtiden samtidigt som den är så oviss. Vi har ingen aning om när jag kan börja jobba igen och min kollega jobbar just nu för två, tack Cecilia <3

Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på cancer idag och när jag säger "inte så mycket" menar jag att det funnits stunder av skratt och glädje blandat med rädslan som ständigt finns i min närhet och korta stunder har glädjen vunnit över rädslan.

"Tvivla aldrig på framtiden, den har mycket att bjuda på"

Kram

1 kommentar:

  1. Oj, vad är detta för himmelrike jag har missat! Låter smaskens och perfekt om man inte kan bestämma sig. Mysigt med en extra dag att fira. Kram

    SvaraRadera