söndag 4 november 2012

En vanlig söndag, nästan...

Sover fortfarande dåligt, lite som då barnen var små och ofta vaknade och behövde nattas om, man sjönk liksom aldrig ner i djupsömnen. När jag vaknar är jag stel och öm efter att ha legat stilla på rygg med armen på kuddar i högläge eller på vänster sida med armen på nåt sätt i sidläge med hjälp av kuddar och filt. Smärtan och stelheten tilltar men jag är envis och knapprar i mig piller och rör på armen. Om ni kunnat se blåmärket som skiftar i allehanda gula, blå och svarta färgtoner hade det varit lättare att förstå att det bör göra förbenat ont, kanske bra att de skar av nervtrådarna...

Idag var det simskola för lillskruttan, pappa följde med idag annars är simningen "min" grej. Kände att jag inte riktigt orkade idag. Tyvärr var simfröken sjuk och då ville skruttan inte vara i bassängen. Hon satt på kanten, hoppade sen i och dök efter lite saker och när det var 5 minuter kvar ville hon vara med. Hoppas simfröken kommer nästa gång, skruttan tycker ju det är så roligt men hon fixar inte en ny simfröken utan förberedelse :(
Sen har vi bara tagit det lugnt resten av dagen. Tittat på tv, läst i leksakskatalogerna som kom med reklamen, hjälpt till med lite med läxor, ätit middag och tja, en vanlig söndag, nästan...

2 kommentarer:

  1. Massor av kramar från mig till dig en nästan alldeles vanlig söndag. Du finns i mina tankar dygnet runt.

    SvaraRadera
  2. Usch låter inte alls skönt det där blåmärket =(

    SvaraRadera