lördag 28 december 2013

See you later alligator!

Everglades.
Vi körde en bit utanför FL till en anläggning som har airboats som kör ut i träsket.
Tag plats, sätt i öronpropparna och följ med på en hisnande båtfärd på jakt efter alligatorer!






Vi har tur och får se den första alligatorn redan efter några minuter. Lite senare ser vi fler :)

Efter båtfärden gick vi och tittade på en alligator show som verkligen var fin. Vi satt på första parkett och fick se allt på nära håll. Och så fick vi hålla en alligatorunge!
Vi hade ett perfekt väder ca 28 grader och sol med lite moln och vindfläktar.


Jag vågade


Maken vågade

Prinsessorna vågade....sen var det dags för alligatorshow



På vägen hem åt vi på Applebees:-)

Återigen bad i poolen sen eftermiddag/kväll. Jätteskönt i vattnet och sen avslutade vi i den varma jacuzzin.

PS: Nu har jag lagt ut bilder på Disney World


5 kommentarer:

  1. Wow! Att du vågade, från att inte vilja till krokodilerna till att hålla en...häftigt och roligt! Idag ska vi inviga nya hockeyklubban....kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en lite barnvänlig variant av airboat. Den som vi tittade på från början gick rätt ut i träsket. .....den hade jag aldrig följt med på. Jag är glad att det blev denna, det var verkligen spännande. Hoppas hockeyn gick bra. Nu ska vi ut och shoppa (igen) kramar

      Radera
  2. Evelina tycker att du ska hålla en stor krokodil Karin eller en pytteliten krokodilunge :). Noah tycker du ska hålla dig till de riktigt små, pyttesmå krokodilungarna och inte hålla en sån här stor. Har precis visat bilderna för barnen. Jag tycker det var spännande att se bilderna. Häftigt! Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi såg riktigt små alligatorungar men de fick vi bara titta på. Jag har en film på en riktigt stor alligator som ni kan få se när vi kommer hem, den hade jag inte vågat gå nära. Kramar

      Radera
  3. Gud vad vågliga ni var. Måste vara en häftig upplevelse Bra jobbat Kram Maria

    SvaraRadera