fredag 27 december 2013

"One strawberry icecream please"

Nu sover de flesta av er gott, kanske har några varit på mellandagsrea och fyndat.
Hos oss är klockan bara lite över 20 och vi sitter och spelar kort, "bluff", jag vann och passar på att skriva lite på bloggen.
Det har varit svalare och t.om kommit en liten kort regnskur, lite som en svensk sommardag. Mitt hår tycker detta vädret är toppen, det lockar sig och står liksom lockigt rakt upp om ni förstår.....jag lånar sonens gele men det hjälper inte så länge, det ser ganska kul ut.
Trots molnen har vi varit vid poolen och badat en stund och så har vi köpt en ny resväska på rean.

Lillsessan lär sig mycket engelska och det smyger sig in ord lite här och där när hon pratar "one strawberry icecream please" sa hon idag utan att tänka på att det inte är svenska.

Det som är roligt när man bor såhär i lägenhet är att man handlar som alla andra här i amerikaland. Det finns annorlunda och spännande saker i mataffären, en del man skakar på huvudet åt och andra idéer är geniala :-) Att inte veta exakt vad saker och ting kostar retar mig, all skatt som läggs på i efterhand och på en restaurang hade de t.om bestämt hur mycket dricks vi skulle betala. Jag vill ha koll och bestämma själv!
Nåja, igår hörde och såg vi president Obamas jultal till amerikanarna, lite speciellt tyckte jag.
Imorgon står Everglades på programmet. Vi har hittat en barnvänlig variant så vi tror att Lillsessan vill följa med.


Ett fint lejon som står vid entrén till gallerian


Såhär fint är det på fasaden till vårt grannhus!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar