söndag 5 maj 2013

En "vanlig" trötthet

Jag har varit så trött, har inte ens orkat sätta på datorn, har kollat mejl mm i mobilen. Strålningen är krävande, kvävande, tröttande...men nu är det bara tre gånger kvar :) Jag är fortfarande illröd i armhålan men det har inte blivit värre och enligt sköterskan "ser det fint ut"...bara att fortsätta smörja.

Våren har tagit fart på allvar, tulpanerna blommar, lillsessan åker inlines, son och yngsta dottern leker kurragömme i trädgården, sonen klättrade i ett träd (där satt han jämt som liten), maken klipper gräset och rensar lite ogräs i rabatten, äldsta dottern pluggar på terassen, grannarna börjar grilla och jag sorterar...ja ni vet kläder som blivit för små, omoderna eller inte varit använda på mycket länge, 7 kassar gick till insamlingen :) och 2 kassar till kusinerna. Jag sorterar även leksaker som lillsessan inte leker med längre och böcker som inte läses mer, tuschpennor som inte fungerar och allehanda teckningar som aldrig blev färdiga. Allt sånt där som jag egentligen gör med jämna mellanrum är inte gjort de senaste 7 månaderna men nu börjar det bli ordning igen:)
Jag mår bra av att sysselsätta mig, det blir inte lika många stunder att tänka och fundera på då. Och tröttheten jag känner är en "vanlig" trötthet, en frisk trötthet och en stor skillnad mot den cytostatikatrötthet som jag har känt de senaste månaderna.

Lillsessan på första inlinesturen

Vårklippning

Tulpaner i trädgården

4 kommentarer:

  1. Sånt gillar vi! Bättre med "vanlig" trötthet än med cytostatikadito. Flera gånger om! Heja dej, tre gånger till sen är du färdig. Helt otroligt! Värt att fira, eller hur? Söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir fest på onsdag :) kramar

      Radera
  2. Så otroligt skönt för dig att snart vara ute "på andra sidan"!! Väl kämpat! Själv har jag "bara" tre cyto kvar och så strålningen i höst. Jag undrar bara, hur har det gått för dig med din sjukskrivning? Du har väl inte blivit tvungen att börja jobba idag?

    SvaraRadera
  3. Ja, det är skönt att vara ute på andra sidan och jag vet att du kommer dit du oxå även om det känns som att det går långsamt dit. Kämpa på Else!
    Nej, jag har inte börjat jobba idag, läkaren sjukskrev mig idag t.om den 31/7 efter både samtal från sköterska och brev skrivit från mig. Svårt att få kontakt med läkaren :( Jag känner att jag kan slappna av ordentligt nu och det är underbart.

    SvaraRadera