torsdag 23 maj 2013

Falska mejl

Usch, idag har mitt namn blivit undertecknat i ett mejl som inte kommer från mig. Det är så obehagligt att det är så enkelt att komma åt ett mejlkonto och bara lite sådär skicka mejl till adresserna på kontot. Jag finns inte i Birmingham och jag har inte blivit av med min handväska och jag behöver inga pengar för att ta mig hem igen :( Falska mejl...ingen nyhet men första gången för min del. Inte är det olagligt heller att underteckna med någon annans namn enligt polisen, bara dataintrånget i kontot som inte tillhör mig och de som fått mejlet kan anmäla för försök till bedrägeri eller om de hunnit skicka pengar kan de anmäla ett bedrägeri. Chansen att få tag på de som ligger bakom är 0....
Nåväl, igår hade vi en trevlig porslinsbröllopsdag (20 år), god mat och efterrätt på kvällen och ett fång rosor av maken:)
Idag har jag ätit lunch med chefen och planerat för framtiden. Tack chifen för goda samtal på Rosegarden.
Lillsessan hade en kompis med hem i eftermiddags. De fnittrade och lekte hela tiden, solen sken och de kunde springa barfota i gräset, undrar om värmen kommer igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar