tisdag 21 maj 2013

Brunch

Brunch med goaste Maria idag.
Vi gick till Pronto på Lilla torg, samma ställe som vi träffades på för första gången för lite mer än 7 1/2 år sen. 10 månaders intensiv mejlkontakt med dagliga mejl under tiden vi väntade på besked om vilket barn som väntade på oss i Kina resulterade i en vänskap, både mellan oss och våra döttrar :) Tack, för en härlig förmiddag/lunch <3

I eftermiddags bakade jag och sonen rulltårtor som vi ska ha på dotterns student om 2 veckor, de blev riktigt bra. Inte så jämt gräddade kanske men det syns (och smakar) att de är himmagjorda:)

När jag hämtade Lillsesssan idag la jag märke till att speciellt en av tjejerna tittade på mig...jag sa till Lillsessan att den där flickan nog kommer att fråga varför jag ser ut som jag gör på huvudet. "Det har hon redan frågat och jag sa att du inte har något hår"! Duktiga gumman som fixade det så bra :)

Det har regnat mycket idag och det märks i trädgården, titta bara på mina rabarber!
Kanske dags med en rabarberpaj

2 kommentarer:

  1. Tack själv för en trevlig fm.

    Tänk vad en diskussion på ett forum kan leda till!:0) Vilken tur! och vilken tur vi fick de döttrar vi fick.

    Så klok ditt lilla hjärta är!

    Hoppas vi snart kan ses så tjejerna kan leka!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Med en så duktig mamma på att förbereda och stärka så kommer det mesta i hennes liv att gå bra.

    SvaraRadera