söndag 21 juli 2013

Hässleholmsbesök

Vi hade en härlig dag i Hässleholm hos söstra mi med familj. Lillsessan väcktes 8.15 och tåget gick en timme senare. Tidigt tyckte den trötta minstingen. Nisses i Hässleholm har ett stort utbud av Top Model och naturligtvis hade Lillsessan pengar med för att handla något nytt roligt att rita i.
Kusinerna började leka direkt och efter en mycket god lunch gav vi oss iväg på jordgubbsplockning. Jag har aldrig tagit med mina barn på plockning, kanske för att jag och mina syskon plockade oräkneliga liter under vår barndom som sen skulle rensas och göras till saft och sylt. Lillsessan hade jätteroligt och kom överens med moster om att göra detta till en årlig tradition, jag hade ingen talan som vanligt!

 
På väg ut i jordgubbslandet


De första jordgubbarna plockade
 
 
30 minuter senare, hinken fullplockad

 
Nu ska det vägas och betalas. 5 kilo i hinken och ett antal jordgubbar i magen:)
 
Vi hann med en liten nostalgirunda till vårt gamla barndomshem, kändes underligt att köra in på den gatan som vi växt upp på och "vårt" hus var sig likt. Eftermiddagen tillbringades i poolen och på solstolen. Min käre svåger hade bakat hamburgerbröd till kvällens grillning, supergoda, kommer aldrig mer att köpa, nu ska här bakas istället. Tack för en härlig dag! Lav U
 

 
Fläderblomsvin från Kiviks musteri, mums
 
Igår var vi hemma, jag behöver en latdag och sen en aktiv dag, liksom varannan för att orka fullt ut. Solstolen i skuggan, himlen klarblå, sommarpratarna i lurarna, en liten promenad för att handla lördagsgodis och mjukglass, grillning på kvällen, en perfekt dag med andra ord.


1 kommentar:

  1. Ser redan framemot nästa års plockning med dottern din. Att 11 timmar kan gå så fort det visste jag inte! Kram och tack för att ni finns!

    SvaraRadera