måndag 15 juli 2013

Tvåans växel

Vi har haft ett par härliga dagar med min syster, kusin och mina föräldrar:) Igår var vi i deras koloni och lekte och fikade och idag åt vi lunch med min syster och kusin och sen blev det fika här hemma. Fikan missade jag eftersom jag var och fick akupunktur, tredje behandlingen. Natten till måndagen behövde jag bara gå upp 1 gång, kanske har det något med de 10 nålarna att göra. Hoppas att det fortsätter såhär.

Konditionen börjar bli bättre. Idag hade jag motvind på väg till sjukhuset men jag kunde cykla på i tvåans växel i alla fall:) och igår på träningen cyklade jag 10 km på 30 minuter och 28 sekunder, yes!!! det känns härligt att orka mer, liksom mer normalt, lite som förr fast det mesta egentligen är väldigt annorlunda.
Trots att det inte syns utanpå känner jag mig annorlunda inuti, svårt att förklara men liksom mer sårbar, mer gråtig, mer rädd, inget som går att prata om eller jag behöver inte prata om det utan det är mer en känsla av att jag är annorlunda eftersom jag har haft cancer. Jag är inte längre den där personen som sällan är sjuk, jag är istället en tidsinställd bomb som kan smälla av igen, när som helst trots att det idag är mindre risk för återfall än det var igår. Jag funderar ofta på att begära ut min journal men jag vet inte om jag vågar läsa den, inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar