tisdag 9 juli 2013

En sextonåring i huset

I fredags träffade jag och Lillsessan min yngsta syster och kusinen, vi åt lunch på Casa Mia och sen lekte vi på Sagolekplatsen i Slottsparken. En trevlig dag:)

I lördags fyllde sonen 16 år, så nu har vi ännu en gång en sextonåring i huset. Han fick sovmorgon innan vi gick och sjöng för honom och uppvaktade med paket. Ett par timmar senare kom släkten och vi hade en bra dag i sol och värme. Sonen önskar alltid cheesecake och dagen till ära blev det jordgubbar på:)


Min älskade son, 16 år sen du föddes en tidig söndagsmorgon. Jag kände på mig från början att du var en pojke och jag blev så glad när du föddes. Lite dramatik var det allt när du hade navelsträngen flera varv runt halsen och du var slapp och trött. Det tog ett par timmar sen fick du färg i ansiktet och blev piggare. Du som virvlat fram genom livet, du som alltid satt högst upp i äppleträdet, cyklade fortast och alltid hade ett leende på läpparna, du, som lekt med lego och polisgubbar, du, som gärna kommit och gosat och suttit i knät, du börjar bli stor och snart är det dags för gymnasiet. Behåll alltid din nyfikenhet och ditt leende och kramarna hoppas jag att du aldrig blir för stor för. Lav U

Idag har vi haft en härlig dag på Österlen med syster, svåger och kusin. Vi startade på Glimmingehus där barnen målade vimplar och vi gick en guidad visning av borgen. I Simrishamn åt vi lunch och sen var vi och badade en stund strax utanför Kivik. Vi avslutade på Kiviks musteri och handlade hem en del gosaker, en fika hann vi också med.





Stelheten i mina leder blir värre och nu känns det som om en led i höger fot liksom har låst sig, skit också, hoppas att det ger med sig snart. Jag får nu akupunktur mot värmevallningarna, speciellt jobbiga är nätterna då jag vaknar som bäst 2 ggr/natt och som värst 5 ggr, ni kan ju tänka er att det inte blir så mycket sammanhängande sömn...

1 kommentar:

  1. Finaste Karin. Du är alldeles för bra på att dölja att du har ont. Inte så bra egenskap...du måste säga till! Vi kan ta allt i din takt. Påminn alla, det är tyvärr lätt att glömma när något inte syns. Älskar. Dig massor och det är så kul och mysigt att umgås, ser framemot söndag, fredag, Göteborg och förhoppningsvis många fler utflykter och resor.

    SvaraRadera