onsdag 3 juli 2013

Sovmorgon

Vi sov länge idag, ja inte maken, han är alltid uppe med tuppen, om det är jobbvana eller mina snarkningar som väcker honom låter vi vara osagt....

Idag har två systrar varit på bio. Dumma mej 2 stod på önskelistan för båda tjejerna. Lillasyster är så stolt och glad, tryggt hand i hand med storasyster:) Gullungar båda två och trots att den stora numera är ung vuxen är hon ändå min lilla plutta ibland.

Beskedet kom från gymnasieantagningen och sonen är nu antagen till det Estetiska programmet med musik. Egentligen visste vi ju det redan men det är skönt att få papper på det, nu ska han bara tacka ja till platsen. Härligt att han kom in där han helst vill gå. Först ledigt en massa veckor till innan det den 19 augusti kl. 10.00 blir gymnasiestart för unge sonen:)

Det sista cellgiftet jag fick (den 21/3) gör naglarna sköra och man kan tappa naglarna om man har extra otur. Jag har penslat med stärkande lack mm och mina naglar har hållit ganska bra. De är vågiga och missfärgade men har fram tills nu suttit fast. Tyvärr börjar de lossna nu, man ser att det lossnar eftersom färgen på nageln blir vit. Jag tror att nageln som satt längst ner när jag fick cellgifterna har vuxit ut och att det är där det lossnar. Naglarna flikar sig i flera lager, spricker och där jag ser att det är löst försöker jag klippa ner, ser inte så kul ut men de växer ju ut igen. Som det är nu har jag 3 naglar som lossnat långt ner och 2 naglar som jag klippt snett och de återstående på fingrarna ser ok ut. Det är bättre på tårna, bara 1 nagel som spruckit. Nåja, vad är väl lite nageltapp? Ingenting mina vänner, ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar