onsdag 24 oktober 2012

Älskade ungar!

Jag har sovit inatt :) Kanske beror det på att min yngsta syster var här och tiden flög iväg och plötsligt var det mitt i natten. Somnade vid 1 och sov tills klockan ringde, härligt!

Idag ska jag träffa läkaren på Bröstmottagningen för första gången. Han är kirurg och ska förklara operationen och allt annat däromkring. Det känns skönt att det är igång. Den senaste veckan har jag (vi) befunnit oss i en slags bubbla där allt är ovisst, frågorna är många och svaren få.

En sak som är svår med att jag är sjuk är mina barn. Att mina älskade ungar ska behöva gå genom något sånt här gör mig förtvivlad. Jag märker att de är oroliga och de uttrycker det på olika sätt. Min yngsta lilla prinsessa leker ofta sjukhus och att något av gosedjuren är sjuka, att bearbeta svårigheter i leken är bra. Med de äldsta barnen kan jag förklara på ett helt annat sätt och de kan även leta information på egen hand (vilket inte alltid är så bra med ex bloggar där det slutar med ett dödsfall), jag är orolig för att de håller inne med sina känslor och tankar för att inte göra mig ledsen. Jag har sagt att de inte behöver vara det, jag är deras mamma med eller utan cancer. Att kunna skratta mitt i allt elände är viktigt och livet rullar på utan förminskad hastighet och jag vill att de ska hänga med i livets race, sen måste vi göra några oplanerade hastighetssänkningar och stopp men livet rullar på...
Älskar er alla tre ofantligt mycket, finast i världen för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar