lördag 20 oktober 2012

En lördag

Yngsta prinsessan har sovit tätt intill mig hela natten. Jag vaknar kl 5, är kass i magen, kl 6 ligger jag i sängen igen, vaknar 7.45. Cancer är det första jag tänker på. Tittar mig i spegeln, ser jag likadan ut som vanligt? Hur ser cancer ut? Syns det verkligen inte? Nej, det syns inget, utanpå....

Sonen vaknar och är klar kl 11, dags att handla vinterjacka. Vi kör till Entre, ett köpcentrum i Malmö, jag kör ner i garaget och går uppför en uppgång jag aldrig använt förut och där står Bröstcancerföreningen...Jag köper 2 skyddsänglar, de som står där försöker förklara hur viktigt det är med forskning och säger att det är många som får diagnosen varje dag....jag säger att jag förstår, att jag fick diagnosen i tisdags....jag får en kram och ett visitkort "Ring när du behöver prata"....jag kommer att ringa, tack!
Sonen hittar både jacka, jeans och 2 t-shirts :)
På eftermiddagen träffar jag och mina döttrar min syster och systerson och leker på Leos lekland i 4 timmar, min mamma kommer och fikar och pratar en stund. Skönt att träffas och vara tillsammans en stund.
En ganska vanlig lördag....min första med cancer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar