onsdag 14 augusti 2013

Lekbesök på fritids

Dags för akupunktur igen, 5 gånger kvar nu men det hjälper mot värmevallningarna så det är så skönt. Det var vikarien idag igen och jag passade på att fråga om min arm på den opererade sidan. Jag har ont, det är spänt fram och bak och trots att jag gjort sjukgymnastiken så tycker jag inte att det blir så mycket bättre. Hon tittade, kände och klämde. Det är spänt kring musklerna och kring ärren men det känns bra. Ärren har inte växt fast någonstans (lät läskigt) och det är mjukt och fint. Jag fick några rörelser till som ska sträcka ut musklerna bak och fram och i armhålan. Hon menar att trots att det är 10 månader, snart, sen operationen så händer det väldigt mycket i läkprocessen under lång tid framöver också. Bröstet är fortfarande svullet och ömt och hon menade att det kan vara vätska som finns kvar som gör att det ser svullet ut och att den försvinner så småningom. Så, det är väl bara att avvakta och se hur det blir framöver. Sjukgymnastiken måste jag troligtvis göra varje dag för all framtid eftersom så fort jag slutar sträcka/stretcha så drar det förmodligen ihop sig igen.

Idag har vi gjort ett lekbesök på fritids i en timme. Det har gått många veckor sen sist och Lillsessan var lite nervös. Regnet öste ner och det mullrade bakom molnen så barnen var inomhus och la pärlplattor och lekte. Det såg nästan ut som vanligt och Lillsessan började genast leka :) Vi ska dit imorgon igen och leka en timme sen är det skolstart på måndag. Andra klass, stora lilla tjejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar