torsdag 11 september 2014

medmänsklighet och empati

Det har varit mycket handlande och beställande i veckan men nu är maten och tårtan beställd. Igår köpte vi tallrikar på Emmaus, 17 st för 110 kr, ett fynd, de var inte ens använda, prislappen satt kvar:) Känns som att det mesta är förberett och maken frågade idag om jag kände mig stressad, kan man ju lätt bli med 50 gäster...., men nej, jag är inte stressad. Förr skulle jag varit stressad och nervös men den här resan har lärt mig precis vad man ska stressa upp sig för och det är inte ett kalas :) Stressad blir jag av kuvert med Region Skånes logga, MR, skelettscint, metastaser, knutjävlar....
Imorgon ska vi hämta stolar som vi får låna av snälla grannar och så ska vi sätta upp tältet. Så ni ser, allt är under kontroll här på hemmafronten.

Igår var jag och röstade och Lillsessan var med för att se hur det går till. Jag är oroad över hur många som kommer att rösta på ett visst parti som jag inte vill skriva ut namnet på. Partiet tycker i alla fall inte att Lillsessan ska vara här :( hur förklarar man det för en nio-åring? Hoppas innerligt att ingen av våra vänner röstar så utan röstar på ett parti som står för medmänsklighet och empati, som tror på alla människors lika värde...som är emot diskriminering och rasism.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar