söndag 24 augusti 2014

Tårtfika :)

Jag har haft en fantastiskt vecka med konserter med Melissa Horn och First Aid Kit, middag med dotter, syster och svåger, lunch med goa Lotta, tårtfika med mamma och pappa.
Sonen och Lillsessan har börjat i skolan och jag har fått jobb som specialpedagog 10 tim/vecka under hösten.
Och jag känner mig full av energi och måste samtidigt tänka mig för, inte för mycket för snabbt för då går det åt pipsvängen.
Känner mig lite orolig inför den stundande veckan eftersom det är fullt upp men jag ska verkligen försöka stanna upp och vila när det går. Det är 2 år sen jag jobbade ordentligt, det är en lång tid. På mitt nya jobb vet ingen att jag har varit sjuk, de vet inget om mina leder, mina vallningar, mitt dåliga minne, mina koncentrationssvårigheter och inlärningsproblem, mina problem att behålla fokus en längre tid. Det är skönt samtidigt som det kan komplicera en del, jag har t.ex redan förberett dem på att jag har svårt för att komma ihåg namn och att jag måste ha papper och penna för att skriva ner mina observationer...hm, men det går nog bra, de har ju liksom inget att jämföra med, för dem finns ingen "före och efter". Kul ska det bli i alla fall, en utmaning och säkert utvecklande:)

3 kommentarer:

  1. Grattis och lycka till med det nya! I lagom takt kommer du att fixa detta toppenbra. Trevligt att ses härom dagen. Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya jobbet! Kram

    SvaraRadera
  3. Tackar så mycket till er båda! Kramar

    SvaraRadera