tisdag 12 augusti 2014

...ett par timmar/vecka sisådär...

Nästan varje morgon under sommaren har jag börjat såhär:


Att gå ut i trädgården, känna gräset mellan tårna, plocka röda vinbär 
och sen njuta av den härliga mixen av smaker är sommar för mig...mm

Det går inte ihop sig ekonomiskt i våra företag, det finns inte tillräckligt med pengar inom barnomsorg och skola för att skicka pedagogerna på utbildningar. Vi har anmälningar till våra utbildningar men inte tillräckligt många och vi skulle behöva fullsatta föreläsningar för att kunna plocka ut en någorlunda dräglig lön för allt arbete som vi lägger ner. Vi måste få in pengar på annat sätt också och i lördags satt jag och letade efter jobb, bara ett par timmar/vecka sisådär lite tidsbegränsat och så att jag kan fortsätta med utbildningarna som jag tycker är så roligt. Aldrig att jag ger upp ett jobb som är så kul! Så, jag skickade iväg ett mejl om att jag inte sökte tjänsten de hade utannonserad men att jag är specialpedagog och skulle behöva jobba några timmar/vecka som det. Igår ringde förskolechefen och idag var jag där på ett samtal. Verkar riktigt intressant och en utmaning och kanske går det att få ihop det så som jag önskar, det måste ju fungera för oss alla men det känns riktigt bra att veta att det finns jobb att få, ganska direkt, med den utbildning och den erfarenhet som jag har. Han erbjöd en heltidstjänst med en bra lön men det tackade jag nej till. Jag gör bara vad jag vet är bra för mig och livet ska vara roligt så länge det varar. 
Han frågade mig vad jag tror att jag gör om 5 år....Jag tänkte stilla att jag är glad om jag lever då...men det kunde jag ju inte svara.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar