lördag 9 augusti 2014

...ett strömlöst hus...

Direkt efter magnetröntgen i måndags körde vi till de småländska skogarna där mina svärföräldrar har en stuga. Skönt att åka iväg och se fram emot trevliga dagar. Sonen var på kurs hela veckan så det var flickorna, maken och jag som drog norrut :)
Vi stannade och åt middag på en jättefin restaurang, Bellas place, strax utanför Bromölla. God mat, bra service och häftig inredning.


På tisdagen körde vi in till Kalmar och tittade på Kalmar slott, strosade i den vackra stadsparken och åt en god lunch på en kinarestaurang. På kvällen åt vi på en härlig fiskrestaurang i Timmernabben. Sen kom regnet, åskan och blixtarna, hua va läskigt sådär mitt i skogen.


 
En rolig hängbjörk


fantastiskt goda räkor :)

På onsdagen tog vi det lugnt i stugan, lekte, spelade spel ritade, läste. Maken lagade staketet och sågade av lite grenar på ett äppleträd. På eftermiddagen körde vi hem till faster Mona och fikade, mysigt :)
I torsdags körde vi till Öland och besökte Solliden, flaggan var hissad så någon ur kungafamiljen var där men vi såg ingen. Ett besök i Borgholm med en god lunch och härlig glass hann vi också med innan vi körde hemåt igen.


Solliden


vackra rosor fanns det gott om


hamnen i Borgholm

Hemma väntade ett strömlöst hus med all mat i kyl och frysar förstörd och köksgolvet i vågor. Trist men va 17, i jämförelse med beskedet vi väntar på är detta ingenting mina vänner, ingenting.

Igår var vi med min syster och kusinen på Barabadet. Molnen hotade runtomkring men över oss lyste solen:) Sen sov kusinen över! Jättekul, och idag har de lekt hela dagen och haft det så kul.


De senaste dagarna har jag gått in på "Mina vårdkontakter" med hjärtat i halsgropen och sedan en suck av lättnad och samtidigt ett sting av besvikelse när det inte står något. Telefonen är laddad men ingen läkare har ringt. Så är det att vänta på något som man inte vet om man vill veta men ändå måste man veta...

...och Katrin, min fina vän, denna är till dig...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar