onsdag 30 april 2014

..en middag och sen hejdå!

Det har varit händelserika dagar sen sist jag skrev och ju mer som händer på dagarna desto tröttare är jag på kvällarna och att sätta på datorn blir övermäktigt, tyvärr.
Förra veckan var vi i Stockholm och hade två utbildningar för pedagoger i förskolan. Intressant, intensivt och roligt och ganska utmattande, dessutom var tåget försenat så jag var inte hemma förrän 23.30 och sen var det upp tidigt dagen efter. pust. men visst var det detta jag längtade efter att orka göra, då för ett år sen när behandlingarna nästan var klara:)
Våren är här och det är sommarvärme en del dagar. I helgen köpte vi vårens leksak, en sk fågelbogunga :) Lillsessan hade jätteroligt och igår köpte jag en trädgårdstomte, den bara stod där och liksom sa: Köp mig, köp mig!! och det kunde jag inte motstå.


"Fågelbogunga"


Cool tjej

Som ni vet har jag sagt upp mig och igår bjöd chefen på middag på mitt gamla arbete. Vi hade en jättetrevlig kväll och jag är glad att jag har, numera f.d, kollegor som ställer upp och pratar gamla och nya minnen i många timmar. Det var roligt att se hur de hade målat om och ändrat, det känns faktiskt riktigt bra nu är det ännu mindre min gamla välkända arbetsplats. Jag fick fina presenter och blev både glad och överraskad, jag tänkte mig en middag och sen hejdå!
Jag fick en mycket vacker ljuslykta och en upplevelse som jag själv kan bestämma och det lutar absolut åt en dag på spa, kanske i Ystad någon dag i början av hösten.

Idag har jag tränat igen för första gången på länge. Först fick jag en dunderförkylning och sen har det varit påsk och sen har det varit arbete. Härligt att komma igång igen men oj vad det känns i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar