måndag 21 april 2014

Trevlig påskhelg

Åh vi har haft en härlig, händelserik påskledighet.

I onsdags var det påskfest på Lillsessans fritids och hon ville vara katt, en söt liten påskkatt blev det. På eftermiddagen fikade vi i Tygelsjö, alltid lika trevligt. Vi satt en stund ute i solen och det är alldeles underbart skönt. Barnen lekte och hade så roligt. Sen var det KungFu, fortfarande som katt :)


I torsdags träffade jag min goa kollega och vän och fick en jättefin påskbukett. Jag älskar tulpaner!!!!!



Och sen försökte jag mig på en storhandling bland alla andra påskhandlare, jag fick inte med mig allt som stod på listan det var alldeles för mycket folk och rörigt och ja, jag betalade det jag hade i kundvagnen och promenerade sen ut. Nöjd att komma därifrån, sen att jag var tvungen att handla även på fredagen gjorde ingenting:)
Kusinen kom och lekte många timmar i fredags och båda barnen var så nöjda, gofika med söstra mi gjorde dagen perfekt. Maken lagade god Påskmustkyckling och sen spelade vi spel, Lillsessan var en alldeles utmärkt domare och jag och maken vann stort över dotter med pojkvän.
Påskafton hade vi påsklunch med storfamiljen. 14 personer får vi plats runt bordet.

Äldsta prinsessan bakade fina (och goda) påskmuffins


Barnen letade påskägg i trädgården och kusinen och Lillsessan lekte i 8 timmar!!!!! Vädret var fantastiskt med sol och ca 20 grader på terrassen. Tulpanerna blommar och fruktträden börjar blomma så smått. Så här års är trädgården nästan som vackrast.

Igår var vi på kalas hos svärföräldrarna. God mat, fotbollsspel och lek i trädgården, en härlig vårdag som var varm som en sommardag. Underbart.


Lite hjulning.....



....och armhävningar med lillasyster som extra tyngd:)


Och så har vi äntligen fått träffa lilla nytillskottet, yngsta kusinen :) Min syster körde ner till Malmö så att våra föräldrar fick träffa sitt yngsta barnbarn och vi tog såklart chansen att hälsa på den lilla sötnosen. Hon var så nöjd och lugn i min famn och vi hade första "mostersnacket". Lillsessan och äldsta prinsessan fick också hålla sin nya kusin, de såg så stolta ut.
Idag har vi fixat i Lillsessans rum så nu har hon skrivbord på rummet och så har vi tagit bort saker hon inte leker med längre. Det är inga stora förändringar som behövs för att rummet mer ska lika en skolflickas rum. Hon är jättenöjd och har suttit och ritat och skrivit i flera timmar idag.


1 kommentar: