tisdag 1 april 2014

En pigg 80 åring

Svärmor fyllde 80 år igår. Piggare 80-åring får man nog leta efter.
Vi firade med söndagslunch i Törringelund som ligger en liten bit utanför Malmö. God mat i en vacker miljö, solen sken och vi njöt av vårvärmen. Lite vitsippor hade kommit fram och vi passade på att ta lite foto på gullungarna som naturligtvis gärna busade till det en del.


Igår när jag hämtade Lillsessan kändes hon varm och trött och jodå, feber. Så idag har det varit en hemmadag och får bli så även imorgon. Hon har ingen feber idag men är dunderförkyld, kan inte fatta att det får plats så mycket snor i en sån liten söt näsa.

Imorgon är det dags för Magnetröntgen.
Lika bra det så att jag kan få ett besked och gå vidare utifrån det. I min hjärna finns det två scenarier och på något sätt behöver jag det för att klara av vardagen och samtidigt må bra och njuta av varje sekund. Det finns liksom en plan oavsett besked. En bra plan och en rutten plan men likväl en plan. Och den ruttna planen vill jag gärna placera i skräpkorgen. Väldigt gärna.

2 kommentarer:

  1. Långt ner i avgrunden där den aldrig någonsin kan komma fram för all framtid

    SvaraRadera