söndag 30 juni 2013

Kreta

Hemma igen efter en underbar vecka på Kreta i sol och värme.
En veckas semester långt ifrån de senaste månadernas elände, en vecka full av bad, lek, familjeliv, gläjde, värme, god mat, skratt, precis vad vi behövde allihop :) Vi bodde i ett 2-plans radhus med 2 sovrum, vardagsrum, kök, 2 badrum, terass och balkong. Utsikt mot havet.

 
Poolerna låg nära och det fanns gott om solstolar så att vi kunde ligga och njuta av en bra bok och spela spel i skuggan av parasollet. Vattnet var varmt och vi badade flera timmar varje dag både i poolen och i havet. Flera dagar var det vattengymnastik som vi var med på. En dag gick maken en vandring på ca 2 mil upp i bergen, vi andra solade och badade.
 
 
På hotellet fanns maskotarna Lollo & Bernie. Lillsessan fick en kram vid poolen en av dagarna.
 
 
Det fanns gott om restauranger nära hotellet och vi åt god fisk, lamm, souvlaki, tzatziki mm. Lamm ska tydligen ätas med hjälp av händerna.
 
 
 
Alla har vi blivit påverkade av cancern. Denna veckan kunde vi vara nära varandra, skratta, ha roligt och liksom komma ikapp varandra. Det är en fortsättning på vårt liv tillsammans, ett liv som förut varit ganska skonat från sjukdomar och olyckor, ett liv som inte kommer att vara sämre än det var innan cancern kom på ett ovälkommet besök men det kommer att finnas en oro och rädsla hos oss alla, i alla fall i början, men jag hoppas att barnen kommer att glömma den där rädslan. Jag tror också att vi alla sätter ett större värde på livet och varandra för vi vet hur fort det kan ändras. Nu fortsätter sommarlovet ett bra tag till och vi ska fortsätta att vara lediga och göra en massa roliga saker tillsammans.
 
 
Mina underbara barn, min stora glädje. Vad vore jag utan er?
 
 
PS: och vet ni vad, det gick bra att visa min nya frisyr:) Får se om jag vågar här hemma...
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar