söndag 16 juni 2013

Sommarlov

Så har då även Lillsessan haft skolavslutning.
I torsdags var det dags i kyrkan, fullt av föräldrar, syskon och mor och farföräldrar som ville sjunga in sommarlovet med sina kära barn, syskon och barnbarn. De är så fina, alla barnen, och mest av allt ser jag min lilla prinsessa där i havet av barn, den fina flickan där till vänster som sjunger med sina kamrater. Första skolåret till ända, min stora lilla tjej har slutat ettan.

 
Sen åkte vi och åt lunch på Rosegarden. Mysigt att ha alla tre barnen med :) Nu är det sommarlov!!!!!
 
I torsdagskväll var jag och åt middag tillsammans med 15 andra mammor, alla har vi adopterat och träffats i olika sammanhang men mest på öppna förskolor och träffpunkter. Så trevligt vi hade:) Inte en tyst sekund, detta ska vi absolut göra om. Tack Anette för skjutsen!
 
I helgen har vi haft trevligt besök av Anette, Mats och Emil. Barnen lekte från första stund, de är så härliga de där två:)
Idag har jag och äldsta prinsessan varit i Lund och tittat på Sång och dansgymnasiets sommarshow. Fantastiska timmar fulla av dans, musik, sång och teater. SÅÅÅ duktiga och imorgon tar några av dem studenten och naturligtvis ska vi gratulera en av stjärnorna, Ellen och på tisdag blir det studentfest.
 
Har jag glömt bort den där cancern nu då? Nej, jag blir påmind varje dag. Stelheten i axlar, höfter, knän och vrister håller i sig och jag har problem med att lyfta armarna, det gör fasiken så ont att sträcka ut, trots smärtan är det bara att fortsätta, det finns inget alternativ men att svälja de där tabletterna varje kväll som gör mig såhär stel tar emot men jag gör det...Rädslan för att jag ska få tillbaka cancern är stor.
Tyvärr har en del i den fb grupp som jag är med i fått metastaser i lungor, lever, skelett och hjärna. Det är tufft att läsa och svårt att koppla bort. Många tror att bröstcancer är "lätt och enkelt" att bota men cancern är falsk och elak och smyger sig tillbaka när man minst anar det. Jag funderar ibland på att gå ur gruppen men samtidigt ger det så mycket att vara med, alla frågor finns det svar på och det finns en livsglädje utan dess like och vad man än skriver så finns det någon som är där beredd att ge en kram, gråta en skvätt eller glädjas åt något framsteg.
Jag blir fortfarande snabbt trött och min stressnivå ligger högt. Så länge jag själv kan bestämma saker och ting fungerar stressen ok men när det ställs krav från annat håll så blir den skyhög. Det måste få ta tid att bli vanlig igen...

2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller glömt, tänker på dig varje dag, på vad du har gått genom och går genom. Vill av hela mitt hjärta att du ska slippa värk, stelhet...men du får inte sluta ta tabletten om jag så ska åka till dig varje kväll. Älskar dig massor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar, jag ska ta den varje kväll. Kramar

      Radera