söndag 9 juni 2013

Studenten

Dagen med stort S började tidigt, både jag och maken vaknade innan klockan ringde. Lillsessan var ledig från skolan men sonen skulle iväg 8.30 och Studenten skulle vara på champagnefrukost kl 10.
Frukost för alla, en bra start på dagen :)
Strax efter kl. 10 kom min svåger med släpet fullastat med bord och stolar. Tältet sattes upp, bord och stolar ställdes på plats, dukar på, servetter, girlanger, ljus, blommor, ballonger, banderoll, plakat fixades.

Jag köpte blommor till Studentskan. Tårtorna kom. (www.widas.se)


Min syster och systerson kom. Buffén förbereddes och make och svåger hämtade maten:) Lillsessan fick klänning på och håret uppsatt, jag smet in i duschen och tog på mig i raketfart, lite smink och så peruk och sen var ALLT klart. Dotterns pojkvän kom och vi promenerade bort till skolan för att börja firandet. Jag tog med cykeln, hade inte orkat gå tillbaka, jag har ont i mina leder och även under fötterna men med cykel gick det bra :)
Så mycket folk det var på skolgården!!!!
Härliga, underbara unge, så stor du har blivit och så stolt jag är över dig älskade dotter, så fin...


Festen gick bra, vår härliga stora familj och underbara vänner kom och firade med oss :) 1000 tack allihop som gjorde kvällen så fin. Och 1 miljon tack till min svåger och mina systrar som hjälpte till, utan er hade det inte fungerat.

2 kommentarer:

  1. Det var en fin fest. Hoppas att studentskan var nöjd med dagen! Felicia skulle gärna kunna ta studenten nu om hon fick vara lika fin som Johanna!

    Tack för en fin kväll och hoppas att du hunnit vila upp dig!

    Kram Maria och barnen!

    SvaraRadera
  2. Hon var jättenöjd :)
    Kramar

    SvaraRadera