tisdag 11 juni 2013

Min fine kille

Sonens sista dag på grundskolan.
Det firas med en musikal för b.la oss föräldrar. Eleverna har jobbat med manus, kulisser, dans, sång, musik mm under 2 veckors tid. Sonen har skrivit manus och spelar gitarr i bandet och sjunger med i en av låtarna. Kl 18 stod många förväntansfulla och väntade på att bli insläppta och det blev fullsatt. Så duktiga de var och min lille pojk har verkligen blivit stor. En stolt mamma fällde några tårar över lite allt möjligt, att han är min, att han är stilig, att han är duktig på att både spela och sjunga, att han har så roligt, att han är med, att han är han och hur fantastiskt det är att få vara med och dela detta med honom. Min fine kille, kärlek...
Han fick betyg också och har lyckats höja dem:) Nu ser vi fram emot gymnasiet och det Estetiska programmet med massor av gitarrspelande men först sommarlov.

Lillskruttan har haft familjepicknick ikväll på skolan och det krockade med musikalen :( Tack och lov för äldre syskon (som gammal elev fick storasyster se musikalen på förmiddagen) som kan vara med lillasyster när mamma och pappa inte kan vara på två ställen samtidigt. Vi var med en stund i början och gick tipsrunda med roliga och lite svåra frågor och sen hann jag dit en stund i slutet. Döttrarna var nöjda med kvällen. Skönt att det gick att lösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar