tisdag 19 februari 2013

Försäkringskassan

Jag har varit sjukskriven i 4 månader men har inte kunnat begära sjukpenning förrän nu pga av en rad omständigheter bla en löneförhöjning som tagit tid, den gäller från augusti men man får inget retroaktivt från FK så jag måste ju lämna in ansökan med min nya lön för att inkomsten ska bli rätt. Mitt företag var jag tvungen att vänta in de betalningar vi fått under 2012 eftersom allt beräknas på de inkomster och utgifter vi haft under 2012 så att jag kan beräkna en årsinkomst. Gissa om det var många papper jag skickade till FK, det var beskrivning av och intyg om inkomster från mina tre arbeten, sjukskrivningspapper och ansökningar, det blev ca 20 papper samlade i en snygg mapp. Idag fick jag brev från FK och det verkar faktiskt som om de förstått hur jag arbetar. Nu ska det ta lite mer än 30 dagar innan de räknat ut min årsinkomst och sen blir det fest på lönekontot :)

Idag har lillsessan varit på fritids, hon har spelat badminton, lekt och haft roligt. Jag brukar inte lämna henne på loven men just nu orkar jag inte aktivera henne och laga mat mm under hela sportlovet:( Imorgon ska de ha pyjamasparty hela dagen och sen ska hon vara ledig torsdag och fredag. Fritidspersonalen är noga med att säga att hon har det bra, att jag inte behöver ha dåligt samvete för att jag lämnar henne och om jag skulle behöva lämna henne mer är det bara att ringa. Skönt att de säger så men jag vill ju ha henne hemma, vill umgås med henne, vill orka leka mm men det är väl bara att acceptera att det inte är så nu. Jag behöver vila och det har jag gjort idag. Jag känner att krafterna återvänder så sakteliga, kanske känner jag mig ok nästa vecka när det är dags för nr 5 i behandlingen....
I julas fick jag blomstercheckar av mina kollegor i julklapp,
nu har jag köpt två fantastiskt fina orkidéer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar